Bornholms Brand Park

Mobile navigation

Generalforsamling i Bornholms Travselskab

Bornholms Travselskabs Bestyrelsen 2017 Mikkel Stub Joergensen Jan Dahl Thorkild Jensen Henrik Jensen Charlotte Petersen Carsten Scheibye 09032018 Cb
Del artiklen:Sharing - FacebookSharing - Twitter
09. marts 2018 23:45

På generalforsamlingen i Bornholms Travselskab fredag aften kom Egon Jensen som ny med i bestyrelsen i stedet for den mangeårige formand Thorkild Jensen.
Thorkild Jensen aflagde formandsberetningen, kasserer Jan Dahl aflagde regnskabet og budgettet for det kommende år, mens driftsleder Charlotte Berg fortalte om den nye sæsonplan.
Det større præmietilskud fra centralt hold vil bevirke mindre eller intet indskud i løbene, afhængig af hvilke typer løb, det drejer sig om. Desuden vil der være forhøjede præmier i flere af de store løb.
Foruden valget af Egon Jensen var der genvalg til Jan Dahl og Mikkel Stub Jørgensen til bestyrelsen.
Under eventuelt blev der drøftet de problemer, der er i forbindelse med træning i Almindingen, og der blev opfordret til at ALLE personer, der bor i og omkring Almindingen, eller har heste opstaldet i nærheden, om at søge Skov- og Naturstyrelsen om tilladelse til at træne. Det er ikke tilfredsstillende, og emnet vil blive genoptaget på hesteejerforeningens kommende generalforsamling.
Der blev også debatteret proportioner for de yngre heste.
Forbedring af banen var også et hedt emne under eventuelt. Skal den nuværende bane forhøjes 0,5 eller 1 meter, her tænkes især på Hammersøsvinget. Eller skal pengene, omkring 2,5 mio. kr., i stedet bruges til en større, eller mindre, baneudvidelse? Og vil man overhovedet kunne få tilladelse til det? Meningerne var delte. Pengene til omlægning eller til en større bane kan man ikke skaffe alene.
Hele banen skal have en ny belægning inden sæsonstart under alle omstændigheder.
Charlotte Berg gennemgik visionerne ønskerne og udfordringer i selskabets Strategiplan 2022. Hun opfordrede alle med at komme med gode ideer og input, og give en hjælpende hånd i aktivitetsudvalget eller onsdagsklubben.

Bornholmsbrand Danske Spil Logo Travfotobornholm Rønne Revision.4